page-mac

CPEx Audience – návod na přesné cílení

CPEx Audience je unikátní produkt, který umožňuje cílení na přesně definovaná publika v rámci sítě CPEx i mimo ni. Můžete si vybrat z předem vytvořených publik, nebo publikum vytvoříme na míru Vám a Vaší kampani. Pomocí CPEx Audience přesně zasáhnete svoji cílovou skupinu, a zefektivníte tak své marketingové investice.

Není se čeho bát – využití publik je snadné a s naší pomocí to hravě zvládnete. Připravili jsme stručný návod jak na to, a samozřejmě rádi pomůžeme s případnými dotazy.

cpex-audience-publikum

Existující publika

V současnosti máme předpřipravených přes sto různých publik – ta jsou rozdělena podle typu na zájmová, nákupní úmysl (zboží nebo služby) a sociodemografii. Nabídka publik se průběžně rozšiřuje podle poptávky klientů. Výhodou existujících publik je možnost okamžitého nasazení v nové nebo běžící kampani. Zároveň víme, jak velká jednotlivá publika jsou, což pomůže v plánování. Pokud si nevyberete, nevadí – můžeme pro Vás připravit také publikum na míru.

Existující publika – Zájem:

  • Byznys segment (B2B)
  • Osobní finance
  • Ekonomika
  • Marketing
  • Kultura
  • Literatura
  • Výtvarné umění
  • Fotografování
  • Cestování
  • IT a věda
  • Počítačové hry
  • Mobilní telefony
  • Slevy
  • Vaření
  • Móda
  • Krása
  • Zdravý životní styl
  • Zdraví a nemoci
  • Vady zraku
  • Maminky miminek
  • Kutilové
  • Rekonstrukce (bydlení)
  • Bydlení
  • Zahrada
  • Automobilismus
  • Sport + výsledky
  • Sport – hokej
  • Sport – fotbal
  • Aktivní sportovci

Publika na míru – jak na to?

Pokud jste si nevybrali z již existujících publik, žádný problém – rádi pro Vás sestavíme publikum na míru.

cpex-audience-publikum2

Nákupní úmysl – zboží:

  • Dámská kosmetika
  • Parfémy
  • Dámská móda
  • Dětská móda
  • Školní potřeby
  • Hračky
  • Zboží pro miminka
  • Pánská móda
  • Jízdní kola
  • Outdoorové oblečení
  • Lyže
  • Léky
  • Knihy
  • Filmy
  • Reproduktory
  • Stolní počítače
  • Notebooky
  • Software
  • Video přehrávače
  • Videokamery
  • Digitální fotoaparáty
  • Tablety
  • Mobilní telefony
  • Malé spotřebiče – péče o tělo
  • Chladničky
  • Televize
  • Sporáky
  • Dveře
  • Zboží pro psy
  • Zboží pro kočky
  • Bazény
  • Voda, plyn, topení
  • Nábytek
  • Pneumatiky
  • Ojeté auto
  • Nové auto

Zadání publika (nebo publik, pokud je kampaň větší)

Abychom mohli zdárně vytvořit publikum na míru, musíme vědět kdo pro danou kampaň / klienta představuje cílovou skupinu. Obecně platí, že z hlediska výkonu jsou vhodnější behaviorální charakteristiky (konkrétní chování) spíše než socio-demografický popis. Dobře fungují rovněž publika zájemců o konkrétní produkt nebo produktovou kategorii.

Vhodné zadání pro publikum na míru je třeba:

  • lidé, kteří chtějí na dovolenou do Spojených Států (hledají letenky, hotely, atrakce, atd.)
  • zájemci o koupi sekačky (čtou recenze, hledají konkrétní značky/modely)
  • fanoušci Formule 1 (čtou články, sledují výsledky)

Naopak se z hlediska výkonu příliš neosvědčila publika definovaná podle charakteristik (třeba muž 25-55 let) nebo „proxy“ publika (hraje golf, tak by mohl chtít koupit Mercedes). Pro brandové kampaně však může takové cílení posloužit.

S návrhem vhodného publika rádi pomůžeme, ideálně při osobní schůzce.

Vytvoření publika

Když víme o jaké publikum má klient zájem, můžeme se pustit do jeho tvorby. Tato fáze je v zásadě v režii CPEx-u, za předpokladu, že dostaneme vhodného zadání. Zadavatel nám může nicméně pomoct například zasláním seznamu klíčových slov, která nejlépe fungují v PPC kampani.

Vytvoření publika trvá zpravidla 1-2 týdny, je to ale individuální. Následně se do publika začnou sbírat cookies splňující definici. Výsledná velikost pak závisí od šíře definice a množství relevantních dat v rámci sítě CPEx.

Kolik mě to bude stát?

Vytvoření publika je zdarma, za cílení se platí až při jejich použití. Cena jednotlivých publik se liší podle typu a exklusivity dat. Levnější jsou publika definovaná na základě sociodemografie nebo obecnějších zájmů, dražší pak nákupní úmysly nebo velmi specifické charakteristiky.

Nevyžadujeme žádný závazek pokud jde o celkový spend – věříme, že pokud se Vám cílení na publika osvědčí, budete tento způsob rádi využívat.

Nákupní úmysl – služby:

  • Hypotéky
  • Stavební spoření
  • Reality
  • Koupě bytu
  • Koupě bytu v Praze
  • Pronájem bytu
  • Spoření a investice
  • Směna peněz
  • Leasing
  • Půjčky
  • Práce
  • Servis aut
  • Dovolená
  • Dovolená Španělsko
  • Dovolená Kypr
  • Dovolená Chorvatsko
  • Dovolená Rakousko
  • Dovolená Turecko
  • Dovolená Řecko
  • Dovolená Bulharsko
  • Dovolená Itálie
  • Dovolená Egypt
  • Dovolená Tunisko

Sociodemografie:

Mám publikum – co teď?

Pokud Vás zaujala některá z existujících publik, anebo jsme pro Vás vytvořili publika na míru, můžete je nyní využít v kampani. Možností je několik:

Deal

Nejčastější způsob nasazení publika je prostřednictvím dealu. Pro každé publikum pro Vás vytvoříme deal (kterému přísluší Deal ID). Deal lze využít jak pro existující publika tak pro publika na míru. Je to nejvýhodnější způsob cílení v rámci sítě CPEx, jelikož celý bid (na rozdíl od integrovaných publik) jde do aukce.

Pokud kampaň běží prostřednictvím dealu v síti CPEx, cena je dána prostřednictvím tzv. Price Floor-u. Jde o minimální cenu za kterou se dá imprese koupit, a zahrnuje jak poplatek za inventory, tak i využití publik na cílení. Nezahrnuje však poplatek DSP.

Deal ID se liší podle DSP, nelze tedy použít třeba Adform Deal ID pro kampaň v DoubleClicku. Postup nasazení je rovněž odlišný v případě Adformu a jiných DSP.

Adform

V případě Adformu potřebujeme znát Adform účet (Seat ID) ve kterém kampaň poběží – deal je pak zpřístupněn jenom pro tento účet. Od vytvoření dealu u nás se zpravidla do dvou hodin deal objeví ve Vašem Adform účtu. Dealy najdete v záložce System settings – Deal Management (jestliže záložku Deal Management ve Vašem účtu nevidíte, obraťte se na Adform a oni ji tam doplní):

Screen Shot 2015-08-18 at 15.41.26
Zde si můžete vyfiltrovat správný deal podle Deal ID (nebo třeba jména klienta, podle domluvy). Deal akceptujte, později ho pak budete moci přidat do cílení:
navod 2

Při nastavování Line Item v sekci Inventory vyberte Rubicon:
navod 3

A následně zvolte publikum (deal) na které chcete zacílit:

navod 4

Jednotlivá publika/dealy by měli mít vždy vlastní Line Item (kvůli následné analýze výkonu).

Jiná DSP

Přesný postup nasazení dealu se liší podle jednotlivých DSP. My Vám pošleme pro každé publikum Deal ID, které pak přiřadíte k správné aktivitě v UI Vášho DSP.

Integrovaná publika

Většina existujících publik je přímo integrovaná v DSP Adform, etarget a DataXu. Nabídku přímých integrací postupně rozšiřujeme, časem přibudou další.

V Adformu si při vytváření Line Item vyberte v sekci Targeting – External data – CPEx, a následně publikum o které máte zájem:

navod 5

Integrovaná publika jsou zpoplatněna formou příplatku za data, který se odečte od nastavené výše bidu (zůstatek pak jde do aukce). Příplatek se liší podle jednotlivých publik, a je vidět v rozhraní Vašeho DSP. Můžete pak využit libovolné inventory (vybírá se v sekci Inventory), tedy nejen plochy CPEx-u. Pro cílení v rámci inventory CPEx-u je ale výhodnější použít deal, kdy celá výše bidu jde do aukce.

Není problém do DSP integrovat jakékoli publikum (i publika na míru), pokud by jste chtěli třeba využít cílení mimo sítě CPEx.

Custom integrace

Data můžeme posílat i do jiných systémů – v případě takového požadavku nás kontaktujte a domluvíme nejlepší postup.

Nastavení kampaně

Nastavení kampaně se bude mírně lišit v závislosti od použitého DSP. Obecně je dobré pro každé publikum/deal vytvořit samostatnou aktivitu (Line Item). Je to proto, aby bylo vidět výkon jednotlivých publik, a bylo tak možné později kampaň optimalizovat.

Bidding je potřeba nastavit na CPM (optimalizace na CPC se při využití publik neosvědčila, kampaň pak téměř vůbec neběží). Capping je obvykle vhodné nastavit na přibližně 5-7 impresí za den, v závislosti od publika a zkušeností.

Při nastavování výše bidu je potřeba myslet na fee pro DSP – bid by měl být alespoň o 20 % vyšší než Price Floor publika.

Kampaň běží – co teď?

Kampaň je možné v jejím průběhu optimalizovat – jak na straně Vášho DSP, tak i u nás. Pokud odběhlo dostatečné množství impresí, je možné upravovat rozpočty, cappingy, přidávat, rozšiřovat nebo pozastavovat publika, případně optimalizovat plochy a formáty podle výkonu.

Další možnosti

Look-a-like modelování

S využitím Adobe Audience Managera jsme schopní namodelovat publikum, které je podobné jinému publiku. Může jít třeba o návštěvníky Vašeho webu, lidi co u Vás něco vložili do košíku, udělali konverzi a podobně. Máme zkušenost že tato publika fungují velmi dobře.

Abychom mohli udělat look-a-like publikum z návštěvníků Vašeho webu, je potřebné nasadit měřící kód – je to snadné, pomocí Google Tag Manageru to zvládnete během chvilky. Měřící kód Vám zašleme spolu s instrukcemi.

Retargeting

V rámci CPEx-u nabízíme i možnost retargetingu – zejména s využitím Adobe Audience Managera jsme schopni nadefinovat zajímavá retargetingová publika (třeba lidé co udělali x pageviews v určité sekci, lidé co něco vložili do košíku a pak se dva dny nevrátili, lidé co nakoupili před více než měsícem).

Pro retargeting Vám rovněž můžeme vytvořit deal – s dealem pak v rámci CPEx-u běží lépe než bez něj.