Tisková zpráva

CPEx rozšiřuje nabídku programmatic premium

Praha, 29. září 2016 – Czech Publisher Exchange pro podzimní sezónu výrazně rozšiřuje nabídku v oblasti programmatic premium.

V době vzniku Czech Publisher Exchange téměř přesně před třemi lety bylo RTB pro média převážně nástrojem doprodeje nevyprodaného prostoru a pro inzerenty způsobem, jak relativně levně nakoupit reklamní plochy. Stejná situace byla v době nástupu této technologie i na rozvinutějších západních trzích, kde se dnes RTB technologie standardně používá i prodeji nejatraktivnějších reklamních ploch ceny – programmatic premium. Vývoj v České Republice jde v tomto ohledu stejným směrem. CPEx v letošním roce na trh uvádí několik novinek, které tento trend reflektují.

První z novinek je nabídka programatického videa. První video plochy se objevily v nabídce CPExu již na sklonku zimy, během roku se dostupné plochy postupně rozšiřovaly. Nyní CPEx inzerentům nabízí možnost nákupu videa na více než 60 webech ve formátu in-stream (pre-roll, post-roll a mid roll) a out-stream. Počet zapojených médií přitom stále vzrůstá.

Dnešním dnem CPEx rovněž spouští nabídku formátu branding (jinak též skin či fireplace). Branding je nyní dostupný prostřednictvím dealů na více než 20 webech. Počet médií, která tento formát implementují se nicméně také bude rychle rozrůstat. Formát je nyní otestovaný pro použití v DSP Adform, je však v principu na DSP nezávislý – podpora v dalších DSP bude následovat v dohledné době.

Vedle dostupnosti nových formátů CPEx rovněž zlepšuje přístup k reklamním plochám zapojených médií. Díky server to server integraci mezi SSP Rubicon Project a ad serverem SAS Intelligent Advertising mají inzerenti nyní přístup ke všem impresím v ad serveru (SAS IA využívá nakladatelství Economia). Přestává tedy platit, že v RTB ekosystému jsou k dispozici nevyprodané imprese – pokud je v programatickém kanálu dostatečně vysoká nabídka (ať už v otevřené akci nebo v rámci dealu), může dostat přednost před  přímou kampaní. Z S2S integrace tak mají prospěch jak inzerenti, kteří získají lepší přístup k většímu množství impresí, tak média, jimž se zvýší výnos díky vyššímu CPM. Podle prvních měření jde o nárust příjmů cca. o 30 %. Přímá integrace je výhodná i pro uživatele, neboť se stránky načítají rychleji.

Tam, kde není dostupná S2S integrace mezi ad serverem a SSP testuje CPEx v beta provozu header bidding, který umožňuje předat do ad serveru informaci o ceně imprese v RTB a tak prioritizovat nejzajímavější imprese.

Poslední novinkou, která posouvá automatizované obchodování do prémiové oblasti, jsou nově nabízené garantované dealy. Ty umožňují realizovat kampaně pomocí technologie OpenRTB. Ponechávají tedy inzerentům možnost ovlivnit, které imprese zakoupí, a zároveň oběma stranám transakce garantují odběh dohodnutého množství impresí v určitém období za sjednanou cenu. Garantované dealy lze nyní realizovat pomocí DSP DoubleClick Bid Manager, podpora dalších DSP bude přibývat tak, jak budou implementovat potřebnou funkcionalitu.

„Když Czech Publisher Exchange před 3 lety vznikl, fungovalo RTB převážně jako výprodej neprodaného prostoru. Dnes se jak nabídkou formátů, tak přístupem k reklamním plochám stále více dostává na roveň přímo prodaným kampaním a tento trend bude jednoznačně pokračovat, protože oproti přímo prodaným kampaním dostává inzerent obrovskou výhodu spočívají v možnosti nakoupit jen imprese, které pro něj mají hodnotu,“ říká Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange

 

Czech Publisher Exchange je sdružení prémiových vydavatelů, jehož členy jsou Czech News Center, Economia, Mafra, Mladá fronta, a Vltava Labe Media. CPEx inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy na téměř 200 webech pomocí technologie RTB. S kombinovaným měsíčním zásahem kolem 85 % českých uživatelů (RU dle metodiky Netmonitoru) představuje největší nabídku kvalitních reklamních ploch v českém programaticu.

Kontakt: Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange, matej zavináč cpex.cz