Tisková zpráva

Czech Publisher Exchange spouští CPEx Audience

Praha, 21. října 2014

Možnost cílit reklamu na konkrétní uživatele je jednou z hlavních předností automatizovaného nákupu reklamy (programmatic buying). Na českém trhu nicméně dosud nebyla v RTB ekosystému k dispozici široce dostupná data, podle nichž by inzerenti mohli cílit. Většina z nich proto využívala RTB převážně pro retargeting – tedy oslovení uživatelů, kteří navštívili web inzerenta. Retargeting je sice účinný nástroj díky tomu, že míří na relevantní publikum, ale má dvě zásadní nevýhody. Cílí jen na návštěvníky webu inzerenta, proto nedokáže přivést žádnou novou návštěvnost, a má velmi omezený zásah.

CPEx proto přichází s nabídkou cílení na konkrétní segmenty uživatelů: CPEx Audience. „Věřím, že se CPEx Audience stane stejně silným impulzem pro rozvoj automatizovaného nákupu reklamy na českém trhu, jakým byl samotný vznik CPExu,“ říká Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange.

Data pro CPEx Audience sbírá Czech Publisher Exchange s pomocí data management platform Adobe Audience Manager na více než 80 webech se zásahem přes 75 % reálných uživatelů v ČR. Díky pokročilé technologii Adobe, kterou CPEx získal jako první zákazník ve střední a východní Evropě, dokáže nabídnout jak behaviorální segmenty založené na analýze chování (inferred), tak i publika založená na informacích získaných od uživatelů samotných (declared) a na matematických modelech (modeled).

CPEx během testování v pilotním provozu během 3 měsíců vytvořil a v kampaních inzerentů ve spolupráci s několika agenturami otestoval více než 100 segmentů. Díky tomu, že CPEx Audience připravuje datový analytik jednotlivým inzerentům na míru a segmenty procházejí testováním z hlediska výkonu kampaní, vykazovaly kampaně v pilotním provozu opakovaně velmi dobré výsledky.
Majitel agentury Fragile Media Daniel Kafka shrnuje zkušenosti z testování: „V kampani Travelportal.cz na prodej zájezdů měla publika CPExu ještě lepší konverzní výkon než dlouhodobě nejvýkonnější display zdroj (behaviorální cílení na Seznamu). V kombinaci s retargetingem byl post-click konverzní poměr srovnatelný s PPC inzercí.“

Všichni zájemci o CPEx Audience mohou již nyní využít možnost nákupu v síti CPExu prostřednictvím private marketplaces, kterou podporují všechna běžně využívaná DSP na českém trhu. Během podzimu 2014 budou také publika CPExu dostupná ve vybraných DSP pro cílení na celém internetu. Cílení na uživatele začnout po integraci DMP rovněž nabízet jednotliví vydavatelé v přímo prodávaných kampaních.
O CPEx:
Czech Publisher Exchange je sdružení předních českých online vydavatelů –  Astrosat Media, Czech News Center, Economia, MaFra a Mladá fronta, které inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy pomocí technologie RTB. Díky kombinovanému měsíčnímu zásahu více než 5 miliónu českých uživatelů (RU dle metodiky SPIR) představuje největší nabídku kvalitních reklamních ploch v českém RTB.
Více na https://www.cpex.cz/

Kontakt:
Matěj Novák, ředitel
matej zavináč cpex.cz