CPEx blog /

Porovnali jsme Server-Side a Client-Side Header Bidding. Jak dopadlo testování?

29. března 2022

Otestovali jsme Server-Side vs. Client-Side Header Bidding

Server-Side Header Bidding je taková paní Colombová programatického světa. Všichni o něm slyšeli, ale naživo ho jen tak někdo neviděl. My v CPExu jsme ve spolupráci s publisherem CNC otestovali Server-Side řešení od SSP Magnite a porovnali ho s klientským HB.

Jak si řešení od SSP Magnite v porovnání s klientským HB vedlo?

  • Celkově Server-Side přináší o 10-20 % menší revenue z důvodu horší synchronizace uživatelů. 
  • Liší se pro jednotlivé biddery (SSP), výsledky se pohybují mezi -30 % – +20 % revenue.
  • Až na výjimky je většina bidderů v Server-Side horší. Některé výjimky mohou být lepší na pomalejších webech (response time* +700ms). Biddeři v Server-Side méně timeoutují, čímž překonávají nevýhodu horší synchronizace uživatelů.
  • Response time je pro Server-Side integraci rychlejší o 70-250 ms (standardně se pohybuje okolo 200-900 ms).
  • V případě, že má web obecně pomalejší odevzu, je rozdíl rychlosti při přechodu na server výrazně větší.
  • Při přepnutí jednoho partnera na Server-Side se může změnit celková response time až o 40 ms (vycházíme z průměru za 14 dní, ale response time na jednom webu se denně liší až o 60 ms, nezávisle na testu)

*Průměrná rychlost, za jakou se vrátí odpověď z Prebid serveru nebo Prebid.js

Jaký je náš výsledek testování? 

Server-Side HB měl ve většině případů nižší výnosy (hlavní důvod je horší synchronizace uživatelů spojená s Prebid Serverem a SSP). Server-Side měl rychlejší odezvu, ale v našem případě jsme usoudili, že ani tak nestojí za ztráty na výnosech. Toto je však třeba posuzovat z pohledu case-by-case, protože mohou nastat případy, kdy by to smysl mělo. V konečném důsledku jsme zvolili kombinované řešení. Nasadili jsme Server-Side HB na vybrané weby a pro vybrané biddery, kteří měli v tomto nastavení vyšší výkon.

Chcete vědět, kam se posouvá RTB?

Odebírejte náš newsletter!

Další články ze světa RTB

Novým výkonným ředitelem CPEx se stane Filip Hromek

Novým výkonným ředitelem CPEx se stane Filip Hromek

Czech Publisher Exchange (CPEx) hlásí změny ve vedení. Od 1. ledna 2025 se výkonným ředitelem společnosti stane Filip Hromek, který na této pozici nahradí Lukáše Šmola. Jednou z hlavních priorit pro nového ředitele bude rozšíření Czech Ad ID a zatraktivnit možnosti...

číst více

Case study: CPEx zvyšuje CTR pomocí AI audiencí

V digitální reklamě je datové cílení klíčovou součástí úspěchu. V CPExu jsme se rozhodli posunout hranice a využít umělou inteligenci a strojové učení pro dosažení ještě lepších výsledků. Ve spolupráci s Alzou jsme provedli A/B test, kde jsme porovnávali CTR původního...

číst více