Otestovali jsme Server-Side vs. Client-Side Header Bidding
Server-Side Header Bidding je taková paní Colombová programatického světa. Všichni o něm slyšeli, ale naživo ho jen tak někdo neviděl. My v CPExu jsme ve spolupráci s publisherem CNC otestovali Server-Side řešení od SSP Magnite a porovnali ho s klientským HB.
Jak si řešení od SSP Magnite v porovnání s klientským HB vedlo?
- Celkově Server-Side přináší o 10-20 % menší revenue z důvodu horší synchronizace uživatelů.
- Liší se pro jednotlivé biddery (SSP), výsledky se pohybují mezi -30 % – +20 % revenue.
- Až na výjimky je většina bidderů v Server-Side horší. Některé výjimky mohou být lepší na pomalejších webech (response time* +700ms). Biddeři v Server-Side méně timeoutují, čímž překonávají nevýhodu horší synchronizace uživatelů.
- Response time je pro Server-Side integraci rychlejší o 70-250 ms (standardně se pohybuje okolo 200-900 ms).
- V případě, že má web obecně pomalejší odevzu, je rozdíl rychlosti při přechodu na server výrazně větší.
- Při přepnutí jednoho partnera na Server-Side se může změnit celková response time až o 40 ms (vycházíme z průměru za 14 dní, ale response time na jednom webu se denně liší až o 60 ms, nezávisle na testu)
*Průměrná rychlost, za jakou se vrátí odpověď z Prebid serveru nebo Prebid.js
Jaký je náš výsledek testování?
Server-Side HB měl ve většině případů nižší výnosy (hlavní důvod je horší synchronizace uživatelů spojená s Prebid Serverem a SSP). Server-Side měl rychlejší odezvu, ale v našem případě jsme usoudili, že ani tak nestojí za ztráty na výnosech. Toto je však třeba posuzovat z pohledu case-by-case, protože mohou nastat případy, kdy by to smysl mělo. V konečném důsledku jsme zvolili kombinované řešení. Nasadili jsme Server-Side HB na vybrané weby a pro vybrané biddery, kteří měli v tomto nastavení vyšší výkon.