Často kladené dotazy

Máme zájem nakupovat reklamní prostor CPExu. Jak to máme udělat?

Budete potřebovat DSP (demand side platform) – tedy nástroj, který umožňuje inzerentům nakupovat reklamní plochy pomocí technologie RTB. Asi nejpoužívanějším DSP v České republice je Adform, někteří inzerenti také používají DoubleClick Bid Manager nebo AppNexus. Pro e-shopy může být zajímavou alternativou nezávislý trading desk (kombinuje technologii DSP se službou správy kampaní) sociomantic. O správu kampaně můžete také požádat svou mediální či výkonnostní agenturu. Pokud chcete nakupovat reklamní prostor CPExu, ujistěte se také, že cílíte na doménu cpex.cz, která je dostupná v exchangi Rubicon Project.

Jak fungují dealy / private marketplaces?

V rámci dealů nakupujete prostor pomocí technologie RTB, ale za podmínek, které jsou domluveny přímo s médiem za využití speciální značky – deal id. (V otevřené aukci se oproti tomu nemusíte s nikým domlouvat, stačí nastavit kampaň v DSP.) Inzerenti dealy nejčastěji využívají pro nákup CPEx Audience – s daným deal id dostává inzerent pouze nabídky impresí, které se zobrazí lidem z domluvené cílové skupiny.

Jaký je rozdíl mezi nákupem publik CPEx Audience s využitím deal id a jejich vybráním přímo v DSP?
  • PMP (deal id) lze využít pouze na webech CPExu. Za samotné využití dat se nic neplatí, ale pro každý segment je stanovený price floor – minimální cena, kterou inzerent při využití cílení na publika platí. Celá sumu zaplacená inzerentem tak vstupuje do aukce.
  • Data, která jsou k dispozici v DSP (aktuálně Adform), lze využít pro cílení na celém internetu. Za využití dat se platí CPM poplatek, celková cena pro inzerenta je tedy dána cenou za nákup imprese + cenou za využití dat.

Pro cílení na CPExu proto doporučujeme využít vždy PMP, neboť při zhruba stejné výsledné ceně vyhraje inzerent více aukcí (neodečítá se žádný poplatek za data). Více informací o tom, jak spustit kampaň cílenou na publika naleznete na stránce CPEx Audience – návod k použití.

Spustili jsme kampaň, ale na webech CPEx.cz neběží. Co máme dělat?

Většinou je problém v cílení, ujistěte se proto, že kampaň cílí na CPEx.cz. Pokud problém přesto přetrvává, kontaktujte nás, rádi vám s řešením pomůžeme. Na CPExu také blokujeme inzerenty, kteří nejsou registrovaní v systému Rubiconu, abychom zabránili zobrazování nevhodných reklam. Registrace obvykle trvá několik dnů od okamžiku, kdy začne nový klient inzerovat. Pokud chcete tomuto problému předejít, dejte nám vědět ještě před spuštěním kampaně nebo bezprostředně po něm a my zajistíme přednostní registraci inzerenta.