Jak nakupovat na CPExu – DSP

Máte-li zájem o nákup bannerových ploch Czech Publisher Exchange, máte v zásadě dvě možnosti.

1. DSP

Pokud si chcete kampaně spravovat sami a mít nad nimi plnou kontrolu, budete potřebovat nástroj DSP (Demand Side Platform). DSP je nástroj, který umožňuje klientům správu reklamních kampaní podobně jako třeba Google AdWords nebo Seznam Sklik. DSP je na světě řádově několik stovek, na českém trhu je výběr omezenější. Pokud chcete mít českou podporu, můžete využít:

  • Adform – nejpoužívanější DSP v ČR, má českou pobočku a nabízí podporu v češtině.
  • Etarget – slovenská firma. Zavedený provozovatel vlastní reklamní sítě, nyní nabízí i DSP, rovněž aktivní v ČR a s českou podporou.
  • Google DoubleClick Bid Manager – Google má českou pobočku, která nabízí určitou podporu i pro jejich DSP. DBM je však určen hlavně pro opravdu velké inzerenty.

2. Agentury

Pokud si nechcete spravovat kampaně sami, můžete využít služeb agentury. Agentur, které v ČR spravují RTB kampaně je více, pokud chcete dobře vybrat, ptejte se hlavně na zkušenosti a výsledky.