CPEx Native

V rámci CPExu lze od září 2019 nakupovat nový formát – native.

Native je reklama, která se skládá z titulku, perexu, obrázku a svým vzhledem zapadá do formátování redakčních článků na daném webu. A může vypadat např. takto:

V síti CPEx jsou k dispozici dvě možnosti, jak native nasadit:
1) Native přes CPEx návrháře
2) True native přes TripleLift

Native přes CPEx návrháře

Řešení nativu přes CPEx návrháře momentálně pokrývá více než 40 webů z inventory CPExu a na jeho rozšiřování pracujeme.

Toto řešení podporuje SSP Rubicon a při nasazování kreativy do DSP je u ní zapotřebí nastavit rozměry 548×150.

Maximální délky textů v jednotlivých elementech jsou:
Titulek: 45 znaků
Perex: 90 znaků

CPEx návrhář: creatives.cpex.cz

Obecný postup

  1. V horním menu vybrat Native
  2. Vyplnit textová pole (název, title, perex, url prokliku s https atd.)
  3. Kliknout na tlačítko “Nahrát obrázek a oříznout”
    – maximální rozměry jsou 1000×1000 a minimální 200×200 px
  4. Nahrát obrázek
  5. Zobrazí se náhled obrázku ve formátu 1:1
  6. Kliknout na uložit
  7. Přepnout na poměr 3:2
  8. Nastylovat obrázek pro zobrazení 3:2
    – to se dělá pomocí kliknutí a tahu myší na náhledu ve čtvercovém formátu 1:1
  9. Kliknout na uložit
  10. Přepnout na poměr 16:9, nastylovat obrázek, uložit
  11. To stejný pro formát 4:3
  12. Kliknout na hotovo
  13. Zkontrolovat náhledy reklam
  14. Kliknout na “Uložení + kód pro DSP”
  15. Vybrat patřičné DSP, přes které chceme native nasadit
    – Adform / HTML5 Adform
    – HTML5 Google pro Doubleclick
    – Appnexus
  16. Vygenerovat tag a vložit do DSP

True native přes TripleLift

V rámci sítě CPEx umožňujeme nasazení nativní reklamy přes SSP TripleLift, které má tzv. “true native” řešení, díky kterému je možné nasadit nativní reklamu bez použití návrháře.

Obecný postup:

  1. Native kreativa se vytvoří přímo v DSP
  2. Při cílení se jako inventory zvolí SSP TripleLift