CPEx blog /

Rozšiřujeme a zpřesňujeme naše datové audience

1. listopadu 2022

Kvalitní cílení je alfou a omegou kampaní. Vyzkoušejte nová publika sestavená s využitím umělé inteligence.

CPEx je již od roku 2014 průkopníkem datového cílení v RTB kampaních. Od té doby se rozšířilo portfolio webů, ze kterých data sbíráme, ale hlavně se rozvíjely technologie jejich zpracování. Další důležitou změnou v průběhu let byla úprava legislativních norem zabývajících se soukromím uživatelů, což v CPExu samozřejmě reflektujeme a dbáme na to, aby vše bylo dle pravidel.

Údajů, které nám mohou pomoci v segmentaci, je obrovské množství a vytvářet audience na základě manuálně zadaných pravidel není vždy ideální. Ke slovu se tedy dostávají statistické nástroje a použití umělé inteligence. Naší volbou je AdPicker z portfolia společnosti DataSentics, která se umělou inteligencí a strojovým učením zabývá a je jednou z nejrychleji rostoucích firem v tomto oboru. 

Adpicker nám umožňuje tvořit zájmové audience na základě automatické segmentace s využitím umělé inteligence (AI). Takto generovaná publika jsou stabilnější v čase, zejména co se týče výkyvů velikosti, protože nápočet probíhá na denní bázi. AI nahlíží na chování uživatele v kontextu celku, a tak tvoří přesnější uživatelský profil.

Velkou výhodu je jednoduchá volba mezi přesností a velikostí zásahu. Je tedy možno pracovat s přesností na základě toho, jak velký je potřeba u kampaně zásah. Díky těsné spolupráci s Datasentics můžeme audience dále ladit a také tvořit nová publika na míru konkrétním klientům. Inteligentní a přesnější cílení vede k lepšímu zásahu cílové skupiny a lepším výsledkům kampaní.

Další z možností je také tvorba lookalike (LaL) audiencí, které umělá inteligence (AI) dokáže tvořit typicky na základě klientských dat (návštěvy stránek či chování na nich). LaL ale můžeme stavět i na datech vydavatelů. Například v kampani, kde v PR článcích představujete nový produkt nebo technologii, můžete následně čtenáře článku oslovit nejen remarketingem, ale zásah můžete rozšířit o LaL audienci – kdy oslovujete publikum podobné čtenářům článku.

Tvorba “Look a like” publik je transparentní a rádi vám tedy dodáme informace na základě jakých parametrů vyhodnocujeme uživatele jako podobné. 

AdPicker a možnosti jeho využití s vámi rádi probereme na osobní schůzce. V případě zájmu nebo jakýchkoliv dotazům mi prosím napište – frantisek@cpex.cz

Chcete vědět, kam se posouvá RTB?

Odebírejte náš newsletter!

Další články ze světa RTB

Nový CEO

Od 1. října se výkonným ředitelem Czech Publisher Exchange (CPEx) stal Lukáš Šmol, který na pozici nahradil Davida Voráčka. Lukášovou klíčovou prioritou je příprava na omezení cookies třetích stran. Lukáš v CPExu působí od roku 2017 na pozici vedoucího produkčního...