Czech Publisher Exchange (CPEx) hlásí změny ve vedení. Od 1. ledna 2025 se výkonným ředitelem společnosti stane Filip Hromek, který na této pozici nahradí Lukáše Šmola. Jednou z hlavních priorit pro nového ředitele bude rozšíření Czech Ad ID a zatraktivnit možnosti...
CPEx blog
Držíme vás v obraze
Case study: CPEx zvyšuje CTR pomocí AI audiencí
V digitální reklamě je datové cílení klíčovou součástí úspěchu. V CPExu jsme se rozhodli posunout hranice a využít umělou inteligenci a strojové učení pro dosažení ještě lepších výsledků. Ve spolupráci s Alzou jsme provedli A/B test, kde jsme porovnávali CTR původního...
Czech Ad ID: Identifier That Will Replace Third-Party Cookies
Deterministic ID linked to unique identifier The aim of this joint project of CPEx’s publishers (Economia, Mafra, Vltava Labe Media and Czech News Center) and Seznam.cz is to create a unified standard for ad targeting and online identity. As a deterministic ID, Czech...
Rozšiřujeme a zpřesňujeme naše datové audience
Kvalitní cílení je alfou a omegou kampaní. Vyzkoušejte nová publika sestavená s využitím umělé inteligence. CPEx je již od roku 2014 průkopníkem datového cílení v RTB kampaních. Od té doby se rozšířilo portfolio webů, ze kterých data sbíráme, ale hlavně se rozvíjely...
Nové možnosti u formátů Skin a Interscroller.
Skin a Interscroller patří mezi nejoblíbenější formáty awareness kampaní. Dosud bylo jejich nasazení komplikováno nutností použít CPEx návrhář. Pro větší pohodlí inzerentů jsme upravili vykreslovací knihovny pro formáty Skin (branding) a Interscroller. Již není...
Nový CEO
Od 1. října se výkonným ředitelem Czech Publisher Exchange (CPEx) stal Lukáš Šmol, který na pozici nahradil Davida Voráčka. Lukášovou klíčovou prioritou je příprava na omezení cookies třetích stran. Lukáš v CPExu působí od roku 2017 na pozici vedoucího produkčního...
Bezpečnost a segmentace dat u sázkové platformy
Inspirativní rozhovor s Jaromírem Dvořáčkem o tom jak Terabito řeší bezpečnost dat a segmentaci. Například o sdílení dat mezi konkurenty. V minulém roce Terabito začalo spolupracovat s nově vznikající sázkovou platformou působící na asijském trhu. A přestože v...
Czech Ad ID: Jak funguje identifikátor, který nahradí cookies třetích stran
Konec cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome je na spadnutí. Cílenou internetovou inzerci tak čekají velké změny, na které se v CPExu dlouhodobě připravujeme. Spojili jsme síly se společností Seznam.cz a vytvořili jednotný standard Czech ad ID pro reklamní...
Case study: Czech Ad ID – Proof Of Concept Test
Ve snaze vytvořit standard reklamního cílení a identity na českém online trhu vzniklo Czech Ad ID jako společný projekt sdružení CPEx a společnosti Seznam. V dubnu a květnu 2022 jsme v CPExu společně s Mediální skupinou MAFRA, agenturou GroupM a...
IAB Tech Lab přichází v reakci na konec cookies třetích stran se standardem Seller-Defined Audiences
IAB Tech Lab Standard: Seller-Defined Audiences (SDA) Jedním z pozitivních dopadů konce cookies třetích stran je, že umožní vydavatelům převzít kontrolu nad vlastními daty. IAB Tech Lab přichází se standardem Seller Defined Audiences, který má vydavatelům umožnit...
Porovnali jsme Server-Side a Client-Side Header Bidding. Jak dopadlo testování?
Otestovali jsme Server-Side vs. Client-Side Header Bidding Server-Side Header Bidding je taková paní Colombová programatického světa. Všichni o něm slyšeli, ale naživo ho jen tak někdo neviděl. My v CPExu jsme ve spolupráci s publisherem CNC otestovali Server-Side...
Ohrožují cookies třetích stran soukromí?
Cookies třetích stran Téma cookies a cookies 3. stran má mnoho aspektů a je velmi těžké je zjednodušit a srozumitelně popsat. Toto je první ze série článků, které v CPEx vydáváme. Naším cílem je více vysvětlit dopady opatření, které se dnes přijímají, a také důsledky...
IAB Europe podle úřadu pro ochranu osobních údajů porušuje pravidla GDPR. Co to znamená?
Porušení pravidel GDPR na straně IAB Europe Belgický úřad pro ochranu osobních údajů (APD) vydal 2. 2. 2022 rozhodnutí o tom, že IAB Europe a její Transparency & Consent Framework (TCF) porušují pravidla GDPR. TCF je mezinárodně používaný standard, podle kterého...
Case study: Next-Generation IDs
Cookies 3. stran (C3S) jsou v současnosti nevyhnutelnou složkou reklamního ekosystému. Bez nich nelze cílit reklamu nebo efektivně spravovat a optimalizovat kampaně. Už dnes jsou však C3S na internetu výrazně omezeny – momentálně hlavně v prohlížečích Safari a Firefox...
IAB Europe: Economic Trends Forum
Jaký je odhad výdajů na trhu digitální reklamy pro rok 2022? Pod vedením Daniela Knappa, hlavního ekonoma IAB Europe, byl 30. listopadu 2021 zorganizovaný webinář, kde fórum ekonomických trendů představilo prognózu vývoje trhu na následující rok. Víte, jaký je...
Pilot CPEx brandingu bez návrháře
V CPExu zjednodušujeme nákup. Využijte vlastní kreativu! Až doposud museli inzerenti a agentury při nákupu brandingu ve formátu 2000x1400px na plochách CPEXu využívat kreativy, které prošly přes CPEx návrhář. Snažíme se našim klientům neustále zjednodušovat nákup, a...